7 december 2021

Snel en makkelijk in contact via live chat

Tegenwoordig heeft elke organisatie een website, bepaalde organisaties hebben enkel een informatieve website en andere organisaties hebben een website met een commercieel doel. Het ziekenhuis heeft een website met voornamelijk informatie. Website bezoekers kunnen dan informatie vinden over bijvoorbeeld de verschillende afdelingen of de bezoekuren. Maar wat als de websitebezoeker het antwoord op zijn of haar vraag niet kan vinden? Dan is een live chat functie op de website een ideale oplossing.

De werking van een live chat functie.

Een live chat functie wordt vaak rechtsonder in de website als pop-up weergegeven. In deze pop-up staat vaak een bepaalde tekst waar de website bezoeker op kan reageren in de chat. De websitebezoeker krijgt via de chat zijn of haar antwoord teruggestuurd. Deze manier van contact opnemen wordt vaak gezien als laagdrempelig en daardoor nemen websitebezoekers sneller contact op met je organisatie.

Wat kan Chatkracht betekenen?

Wanneer je als organisatie de samenwerking aangaat met Chatkracht wordt er als eerst een kenniscentrum opgesteld. Dit kenniscentrum wordt gebruikt om de binnenkomende vragen met interne informatie te kunnen beantwoorden. Voor een ziekenhuis is het belangrijk dat er via de live chat geen medische gegevens worden gedeeld in verband met de privacy, hierop worden de chat specialisten van Chatkracht dan ook getraind. De live chat functie op de website van een ziekenhuis kan wel heel goed worden ingezet voor vragen over het verzetten van een afspraak, de bezoekerstijden, de plattegrond of bijvoorbeeld het verzenden van post naar een bepaalde patiënt. Wanneer een website bezoeker een vraag stelt via de live chat functie reageren de chatspecialisten van Chatkracht binnen 30 seconden, hierdoor wordt de website bezoeker snel te woord gestaan. Wanneer de website bezoeker bijvoorbeeld wel een medische vraag heeft kan er door de chatspecialisten van Chatkracht worden aangegeven dat er via een bepaald telefoonnummer contact op kan worden genomen met een specialist. Op deze manier hoeft de website bezoeker telefonisch niet worden doorverbonden maar komt hij of zij meteen op de juiste plek.